ΝΙΚΗΤΑΡΑΣ ΕΝ ΠΕΙΡΑΙΕΙ

Στις 22 Μαρτίου του 2019 παρουσιάστηκε στον πολιτιστικό χώρο “Κωσταράκος” το θεατρικό μας έργο: “Νικηταράς εν Πειραιεί” σε έρευνα, σενάριο και σκηνοθεσία της καθηγήτριας Σεβαστής Στρογγυλού, ενώ πλαισιώθηκε από τραγούδια την επιμέλεια των οποίων είχε αναλάβει ο καθηγητής Μανόλης Τσιρομπίνης.

Ο Ματθαίος Μπούντρης, μαθητής της Β΄Λυκείου, απέδωσε έναν πολύ δύσκολο κεντρικό ρόλο,αυτόν του ήρωα Νικηταρά, σε ένα κείμενο ιδιαίτερων ερμηνευτικών απαιτήσεων,οι μαθήτριες Αγγελική Λεμονή, της Β’ Λυκείου,στο ρόλο της γυναίκας του Νικηταρά,ανταποκρίθηκε πλήρως στη σεμνότητα της Αγγελίνας,η Νικολέττα Σταματοπούλου, της Β΄τάξης, στο ρόλο της Σοφίας, της μισότρελης κόρης του ήρωα, καθήλωσε με τις δυνατότητές της,η μαθήτρια Σοφία Βερώνη της Β΄τάξης, στο ρόλο της Ρεγγίνας της μεγάλης κόρης του Νικηταρά, έδωσε όλα τα δείγματα της ταπεινότητας και τον απαιτούμενο σεβασμό.

Συγκινητικότατη στάθηκε η ενεργός συμμετοχή των μαθητών της Γ ΄τάξης, Βρατσάνου Γιάννη, στο ρόλο του Γιάννη, του γιου του Νικηταρά και του Ζιμχερή Βασίλη, στο ρόλο του Ρώσου απεσταλμένου. Παρά τις ιδιαίτερες απαιτήσεις της τάξης τους, εν όψει των Πανελλαδικών, έδωσαν τις δικές τους εξετάσεις στη σκηνή και πήραν το βάπτισμα στο χώρο της δημιουργικότητας.Ο Γιάννης Γεωργίου, μαθητής της Β΄τάξης έδωσε έναν παιγνιώδη τόνο στο θεατρικό, στο ρόλο του πραματευτή, ενώ ο Στέφανος Αμοργιανός της Α΄τάξης μπόρεσε να καλύψει επαρκέστατα και συνεπέστατα τους δύο του ρόλους, ως λούστρος και ως τραγουδιστής της χορωδίας. Το ίδιο και η Μαίρη Μαυρογιάννη της Α΄τάξης που ανέδειξε έναν διαφορετικό τρόπο προσέγγισης στο δημοτικό τραγούδι.

Την ορχήστρα συνέθεταν οι μαθητές: Στέφανος Μπενιαμίν, Χρυσόστομος Σακελλάρης, Δημήτρης Δανέζης, Παναγιώτης Μπαξεβανίδης,Αποστόλης Μπρακούλιας, Γιώργος Κακκαβάς.Η απόδοσή τους ήταν εξαιρετική.

Στην εικαστική σκιαγράφηση καϊκιού πολύτιμη ήταν η συμβολή του Μάρκου Σιγάλα καθώς κι ενός αφανούς ερασιτέχνη. Παρουσιάστρια της εκδήλωσης η Φρόσω Σταυριανού της Β΄ τάξης.

Στην κατασκευή σκηνικού βοήθησαν οι μαθήτριες Νεκταρία Θεοδωρίδου,  Ραφαηλία Καραμπέτσου και οι μαθητές Τσιγκουνάκης της Β΄τάξης και Ουσάμ Αμπάς της Γ’.

Στο στήσιμο των σκηνικών βοήθησαν οι μαθήτρια Δανάη Παλέτα και Όλγα Θοδωρίδου. Στο χειρισμό προβολής παρουσίασης ο μαθητής Μπούκης Μιχάλης και η καθηγήτρια Παρασκευή Πλούμη.

Στο τέλος της παράστασης, ο μαθητής Γιάννης Βρατσάνος αναφέρθηκε στον πρόγονό του που έβαλε φωτιά στην πυριτιδαποθήκη των Ψαρών, με αποτέλεσμα να ανατιναχθούν οι δημογέροντες, μη θέλοντας να πέσουν στα χέρια των Τούρκων.

Η παράσταση έδωσε έναν διαφορετικό τρόπο προσέγγισης των ιστορικών γεγονότων.

* Ακολουθεί επισυναπτόμενο

Το θεατρικό σενάριο